Tuesday, August 28, 2007

Livet alltså

När man väl bestämt sig för vad man vill bli så dyker nästa problem upp. Hur i hela friden ska jag ta mig in? Väntade på helspänn igår mellan 15.00 - 18.00 att någon representant från lopedprogrammet i Linköping skulle ringa och erbjuda mig en reservplats. Mobilen hängde till och med in på toaletten. Bajset får allt vänta lite när man väntar ett livsavgörande samtal. Något sådant kom aldrig.

Alternativet är inte jordens undergång. 30 hp allmän psykologi utan studielån kan ju aldrig skada.

Försöker plugga lite till högskoleprovet, på provdagen hoppas jag att böner och hållna tummar hjälper mig på vägen.

3 comments:

Anonymous said...

Logoped? Olofs mamma är logoped, hon är en fin människa.

Fran said...

Precis som jag då. Sa hon blygsamt.

Anonymous said...

Haha! Du kan i alla fall bli om du nu blir logoped. Jag kände inte Olofs mamma innan hon var logoped. Eventuellt, men otroligt, så var hon värsta bitchen då!