Wednesday, August 15, 2007

På Lovisas begäran, del 1

Hej Anna

Tack för att du har kontaktat vår kundombudsman.

Vi beklagar att vi inte har något pendelkort som skulle passa för ditt resande. Vi har tyvärr inte möjlighet att erbjuda månadsbiljetter på långa sträckor, eftersom kostnaden för dem skulle bli så hög. De flesta av våra långväga pendlare köper något av våra tre årskort, vilka får användas obegränsat under ett år på alla våra tåg. Det billigaste årskortet har ett pris på 35000 kronor och detta ger då en månadskostnad på 2916 kronor utslaget på 12 månader.

Det billigaste alternativet för dig om du inte har möjlighet att köpa ett årskort, är våra Just nu-biljetter, vilket jag förstår det som att du är medveten om.

Det finns i nuläget ingen möjlighet att förändra vårt biljettsystem, men ansvariga för priser och utbud har fått kännedom om dina synpunkter eftersom vårt prissystem inom en överskådlig framtid ska ses över. Vi tackar för att du tagit dig tid att påtala detta för oss.

Jag önskar dig en fortsatt trevlig sensommar.

Med vänliga hälsningar

Sofie Fjellman

enligt uppdrag av
Thomas Kjellgren - SJ Kundombudsman

No comments: